Pidpa, het waterbedrijf van de provincie Antwerpen, waarschuwt haar klanten dat regelmatig personen zich valselijk voordoen als medewerkers van Pidpa en op deze manier de woning proberen binnen te dringen of proberen te achterhalen wanneer de bewoners niet thuis zijn.
“De afgelopen dagen hebben wij opnieuw heel wat nieuwe meldingen hierover ontvangen”, aldus Alain T’Syen, woordvoerder van Pidpa. “Belangrijk om te weten is dat wij nauwelijks bij onze klanten in de woning zelf moeten zijn. Dat gebeurt slecht in heel uitzonderlijke gevallen, bijvoorbeeld bij de plaatsing, vervanging of herstelling van een watermeter: werkzaamheden die op afspraak gebeuren.
Bij andere werkzaamheden, zoals bij staalnames om de waterkwaliteit aan de kraan te controleren, gebeurt dit zonder afspraak. In deze gevallen, zijn er een aantal zaken die u kan controleren om na te gaan of hij werkelijk is wie hij zegt. Kledij waarop duidelijk “Pidpa” staat vermeld en/of een voertuig met het logo van het waterbedrijf. Daarnaast is elke medewerker van Pidpa in het bezit van een officiële personeelskaart, die hij op vraag van de klant met een glimlach zal tonen.
“Aarzel niet om bij de minste twijfel ons gratis klantennummer 0800 90 300 te contacteren”, besluit Alain T’Syen. “Zij kunnen u snel bevestigen of bij u werken werden ingepland.”
Bron en foto: gemeente Essen