WhatsApp Sociale dienst gemeente Essen

WhatsApp Sociale dienst gemeente Essen

Vanuit het outreachend scholenproject kwam de feedback dat leerkrachten en ouders snelle, digitale en laagdrempelige hulpverlening missen. Daarnaast merken we dat 1 op de 3 aanvragen die via intake van de Sociale Dienst binnenkomen informatievragen zijn. Met de WhatsApp service van de Sociale Dienst, willen we laagdrempelige hulpverlening mogelijk maken.

Hoe werkt het?

Scan de QR code en stel je vraag, een maatschappelijk werker beantwoordt je vragen tijdens kantooruren, elke weekdag van 09:00 tot 16:00. Je kan er terecht voor allerlei vragen over het sociaal domein, voor jezelf of voor anderen. Wees gerust, dit is geen vervanging van onze fysieke contacten. Het is een extra kanaal dat we aanbieden om de sociale dienst te bereiken en je sneller te helpen met je vragen.

Vandaag kan je de sociale dienst al bereiken via volgende kanalen:

• Fysiek zonder afspraak (gemeentehuis, huis van het kind, lagere scholen)
• Fysiek met afspraak (gemeentehuis, huis van het kind, lagere scholen)
• E-mail, telefoon

Voor officiële steunaanvragen zal de burger alsnog doorverwezen worden naar een fysiek contact. Enerzijds omdat er een handtekening vereist is, anderzijds omdat dit de maatschappelijk werker in de gelegenheid stelt ook andere levensdomeinen te bevragen. Met deze laagdrempelige, digitale communicatie willen we de burgers snel en efficiënt helpen.

BVA

Facebook13
Twitter
Follow Me
Tweet